Klantcase
30 september 2025 | 3 minuten leestijd

Ebitwise

Het bedrijf Ebitwise ondersteunt snelgroeiende bedrijven op alle vlakken van finance. Maar wie helpt hén als de werkdruk toeneemt? Samen met Studentpool vonden ze de oplossing!

Achtergrond van de klant
Ebitwise voorziet haar klanten (startup/scale up) door het koppelen van CFO's, controllers en een backoffice vanuit India. Onze werkstudent Tom werkt als externe controller. In deze uitdagende baan werkt Tom vanuit het kantoor van Ebitwise, bij de klant op kantoor en thuis, daarnaast houdt hij contact met de backoffice in india.

De uitdaging
Door de groei en een toename van het aantal opdrachten, ontstond er behoefte aan extra ondersteuning binnen Ebitwise. Niet alleen om de werkdruk te verlagen, maar ook om jong talent aan te trekken dat op termijn mee kan groeien in de organisatie. Omdat Ebitwise zelf veel samenwerkt met jonge scale-ups, innovatieve bedrijven, sluit de inzet van jonge professionals ook goed aan bij hun klanten. De vraag was dan ook tweeledig: Direct iemand die operationeel kan ondersteunen, en tegelijk investeren in een potentieel toekomstig teamlid.

De inzet van de student
Tom studeert International Business Administration en zit in het derde jaar van zijn opleiding. Hij werkt 16 uur per week voor Ebitwise. Hij werkt mee op verschillende locaties: binnen het finance team van Ebitwise zelf in hartje Amsterdam én direct bij klanten. Daarnaast schakelt hij regelmatig met de backoffice in India. Zijn rol is dynamisch en vraagt om zelfstandigheid, analytisch inzicht en goede communicatie. In het begin is er dan ook sprake geweest van intensieve begeleiding door de klant om Tom zo goed mogelijk in te werken. En dat is gelukt! Inmiddels bezoekt hij zelfstandig klanten en pakt hij taken volledig zelfstandig op. Zijn werkzaamheden bestaan uit:

- Controleren van administraties
- Draaien en bijhouden van financiële analyses
- Adviseren van klanten over financiële vraagstukken
- Ondersteunen bij btw-aangiftes
- Verbeteren van inboekprocessen

De impact/resultaten
De impact van Tom is groot. Hij is uitgegroeid tot een betrouwbare kracht die zelfstandig werkt bij eindklanten, iets wat binnen Ebitwise als zeer waardevol wordt ervaren. “Tom heeft ervoor gezorgd dat het proces van de verkoopfacturen bij een klant versneld is, bij een andere klant de debiteurenstand significant naar beneden geholpen en wordt de maandafsluiting bij een andere klant maandelijks keurig op tijd geregeld!”

Zijn er best-practices en/of lessons learned?
Een goede begeleiding in de beginfase zorgt voor een waardevolle werkstudent die al snel zelfstandig kan werken. Deze aanpak wordt binnen Ebitwise gezien als een best practice voor de toekomst.

Feedback van de klant
De samenwerking met Studentpool wordt als zeer prettig ervaren. Er werd snel een passende kandidaat voorgesteld; iemand die als financieel professional opvalt door zijn extraverte en communicatieve houding. Er is regelmatig contact geweest tussen Ebitwise en Studentpool om de voortgang te bespreken en verwachtingen af te stemmen. Die lijnen blijven open, want als het zo doorgaat wil Ebitwise na de zomer wellicht opnieuw een werkstudent inzetten.

Toekomst
Ebitwise ziet Studentpool als een manier om nieuw talent te ontdekken én op te leiden. Door studenten al tijdens hun studie mee te laten draaien, is er bij afstuderen eigenlijk geen sprake meer van een ‘starter’, maar van iemand die al stevig is ingewerkt in het werkveld.
Kortom: “het biedt direct waarde én werkt als lange-termijn investering in je team.”

Deel dit artikel via

Zet net als Ebitwise een werkstudent in op uw finance afdeling!

Ontdek de mogelijkheden via een adviesgesprek!